Sunday, March 27, 2011

Ayat2 Cinta

Nak ngorat awek kena pandai mengayat. Tetapi bukan semua perempuan akan termakan dengan ayat. Walaubagaimanapun, ayat-ayat yang manis boleh mententeramkan jiwa seseorang asalkan ayat itu datang dari hati yang ikhlas. Adalah lebih baik jika ayat-ayat itu keluar dari mulut kita secara spontan daripada dirancang atau dikarang. Kelihatan plastik bukan.
Antara tips untuk mengeluarkan ayat-ayat cinta secara spontan.
- pastikan anda betul-betul suka padanya
- pastikan si dia juga betul-betul suka pada anda
- pastikan kalian sudah bersedia untuk bercinta
- pastikan suasana yang sesuai dan romantis
- pastikan anda dan sidia berada dalam keadaan tenang
Bak kata pepatah melayu, kalau ada jodoh tak kemana. Tak perlu terburu-buru. Nanti anda juga yang kecewa akibat cinta tak terbalas.
Contoh 1
Amir : Mira, selama ni aku mencari awek yang sesuai untuk dijadikan teman hidup, akhirnya
aku jumpa jugak. Tapi aku takut lah nak luahkan.
Mira : Laa, napa takut pulak? Luahkan je lah.
Amir : Takut kena rejek, malu le aku.
Mira : Ish, rugi le sapa rejek kau, dah le hensome, baik pulak tu (dah masuk perangkap ni)
Amir : (aisey, line clear) Masalahnya, awek tu depan aku ni.....
Mira : (muka terus merah dan tertunduk malu)
Amir : Mira, sudikah kau jadi awek aku?
Mira : (tunduk, malu lagi)
Amir : (terus je sarung cincin, kalau dia tak melawan, maknanya setuju le tu). . .

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.